Ciasto marchewkowe - Nauka na talerzu - Marta Szumiata

Ciasto marchewkowe

Obecnie muszę wyeliminować stosować dietę FODMAP, więc wiele produktów jest na czarnej liście. Jednak wciąż mam ochotę na coś słodkiego, więc postanowiłam stworzyć przepis na ciasto marchewkowe, które będę mogła zjeść. Poznaj mój przepis  na pyszne, wilgotne, a do tego zdrowe ciasto marchewkowe bez glutenu i nabiału, odpowiednie na diecie eliminacyjnej FODMAP.
domowe ciasto marchewkowe bez glutenu fodmap
Ciasto marchewkowe naprawdę może być zdrowe i do tego pyszne.
Źródło: Nauka na talerzu.

Przepis na ciasto marchewkowe bez glutenu* i nabiału - dieta FODMAP**

*Bez glutenu, jeśli sięgniesz po mąkę owsianą bezglutenową. Jakkolwiek w diecie FODMAP można spożywać owies.

**Co do spełnienia warunków diety FODMAP, nie jestem pewna na 100%, a konkretnie moje wątpliwości wzbudza ananas w puszce, bo znalazłam różne, sprzeczne ze sobą informacje czy można je jeść. Zawsze możesz zastąpić ananas z puszki tym świeżym, ja niestety nie miałam dostępu.

Muszę na wstępie dodać, że to ciasto różni się od typowych ciast, które znamy. Jest bardziej zbite i wilgotne, nie wyrasta tak jak inne ciasta czy biszkopty, bo nie ma w nim glutenu ani proszku do pieczenia (w przeważającej większości mają one w swym składzie mąkę pszenną), jedynie trochę sody.

Zamiast mąki pszennej użyłam tą owsianą. Nie dodałam też do niego więcej cukru niż ten, który naturalnie występuje w marchewce i ananasie (choć ten z puszki jest oczywiście słodzony). Całe ciasto nie jest nadmiernie słodkie. Ba! Może nawet bardziej wytrawne. Mi zasmakowało z serem pleśniowym  – wyborny foodpairing 🤭
To jak, próbujecie? 🤗

Mi posmakowało to ciasto marchewkowe z serem pleśniowym!
Źródło: Nauka na talerzu.

Składniki na ciasto marchewkowe:

jak zrobić ciasto marchewkowe bez glutenu
Do zrobienia ciasta marchewkowe wystarczy kilka składników, niepotrzebny jest nawet mikser.
Źródło: Nauka na talerzu.

Do jednej miski wsyp suche składniki.
W drugiej misce rozbełtaj jajka, dodaj oliwę, sok z ananasa. Wymieszaj i wlej do suchych składników. Następnie krótko zmiksuj (lub wymieszaj ręcznie), by uzyskać ciasto z niewielkimi grudkami. Na koniec dorzuć posiekane orzechy włoskie.
Ciasto wylej do prostokątnej foremki (możesz też upiec w formie babeczek). Wstaw do nagrzanego do 200°C piekarnika. Piecz około 45 minut do suchego patyczka i ładnego zbrązowienia powierzchni.

zdrowe ciasto marchewkowe bez glutenu krok po kroku
To ciasto marchewkowe nie wyrasta tak jak klasyczne ciasto, ale jest pyszne, zdrowe i mogą go jeść osoby na diecie FODMAP.
Źródło: Nauka na talerzu.

Wyjątkowy e-book z 20 przepisami na nietuzinkowe, autorskie dania: przystawki, zupy, dania główne i desery

Podobał Ci się mój artykuł?

Podziel się nim! 🤗

Leave a Comment

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *